Thursday 11 August 2011

Komen Blogger Tentang Isu Blogpot..

Salam..nampaknye isu tentang nie mmg tgh hangat giler skrg..hmpir stiap status di FB n blog bcakap pasal nie.x kurang gak yg mengutuk..nie aku ambik komen dari seorang blogger ttg isu nie..name blog dye JANGAN IGNORE,tuan empunye rsenye name encik Ji..(kalo salah nama tlg betulkan..)
Okey,meh baca meh..

Setelah ditolak,tambah,bahagi dan gandaan dua, di sini aku buat beberapa kesimpulan awal.


1) blogspot.com tiada kena mengena dengan blogpot.com

2) blogpot adalah satu domain yang didaftarkan bagi dakyah kristian semata-mata

3) pemilihan blogpot.com dijadikan domain adalah kerana keberangkalian pengguna blogspot.com yang ramai untuk menaip url yang salah adalah tinggi. Sedikit sebanyak menolong dalam pergerakan dakyah golongan kristian.

4) janganignore.blogpot.com yang ditaip di url address juga akan dilinkkan kepada blogpot.com kerana apa-apa subdomain di bawah domain blogpot.com akan dihubungkan kepada webpage utama. Contoh : selamat.blogpot.com ->blogpot.com, takberapanakselamat.blogpot.com->blogpot.com

5) blogpot.com tidak dapat dilihat melalui pencarian google. Mungkin atas beberapa sebab dalaman yang tidak diketahui

6) blogpot.com juga boleh dimasuki dengan keyword blogpsot.com

7) ranking alexa bagi blogpot.com/blogpsot.com juga tinggi yang menunjukkan trafik ke website itu sentiasa rancak yang menunjukkan sudah berjuta kali orang ramai tersilap taip url blogspot

8) ranking alexa juga menunjukkan yang website ini di dalam senarai ranking blog yang berpusat di india

Secara mudahnya, tiada sebarang kontroversi dalam isu blogpot.com ini dalam hal blogspot mungkin.Ini hanyalah satu taktik penyebaran agama kristian melalui internet yang ternyata bijak kerana mengaitkan penggunaan domain yang seakan-seakan blogspot yang mana digunakan oleh kebanyakan negara..

Pesanan cik anis : biar la diorang nak buat ape pu,tp yang iman dalam diri kita..walau dakwah mereka ibarat sebesar tsunami,tp iman kita sekukuh permata,i'Allah kita xkan berganjak dari agama Islam kita yg tercinta..=)

7 Org Join Merepek Skali^^:

Unknown said...

yg baru2 ni lagi dasat dari ni..yang kempen sal bulan ramadhan..nak ngadap facebook ke faithbook..aku search faithbook kat gugel pergh kuar...

faizlaster said...

macam2 la kan...hurmmm

anis aneesa said...

@jiji yu : psal faithbook?xde dgr plak..bley trang lg detail?nk taw..

@faizlaster : hurmm,mcm2 diorg bwat nk heret kite ke agama diorg..=(

Unknown said...

pape pon dyorg tetap jahat...

Anonymous said...

macam2 la dorg ni. 1001 cara nak menyesatkan kita. ala memang takde kaitan pun lah. dorg semua nak exaggerate je. extremist.

Unknown said...

itu hari ade cam banner le..bulan ramadhan ni..nak ngadap fesbuk ke faithbook..faith kan kepercayaan..kire nye deorang nak bagi maksud lebih kurang camni le..bulan ramadhan ni..nak ngadap fesbuk ke quran..tapi penggunaan perkataan faithbook tu..aku search gugel..kuar bible je..

anis aneesa said...

@aimi adilah : huu..yee..musuh umat islam..

@akak kopi : yer,mmg diowg nie byk akal nk nyesatkan umat islam nie..kite kna r bhati-hati..

@jiji yu : oooo..ye2..kirenye diorg nie buat taktik penggunaan pkataan quran ngan faithbook la,ek..hurmm,licik2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...