Saturday, 25 June 2011

~Luahan Hati Seorang Insan-TUDUNG~



Assalamualaikum..nie anis cuma nk kongsi2 tntang lauahan hati seorang insan mengenai pemakaian tudung di kalangan wnaita..kalo kite tgk skrg,mcm2 fesyen tdung yg wnita ari nie pakai..ade yg berbelit2 smpai kite tgk pown mcm nk tercekik..nie sy cume smpaikan je taw..bile sy baca,ade gak terdtikdalam ati..ade btowlnye juga..
p/s : maafkn dye atas bahasa dye yg kasar tu..harap maklum..


*#*#*#*#*##*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#


ko tau tak kenapa ada orang pompuan yang pakai hijab tapi still kena rogol?

haa...sebab pertamanya ialah dia seorang perempuan...kalo dia lelaki orang tak rogol tapi orang liwat...:senyum:...eh terbuat lawak lak...

sebab utamanya ialah KO TAK MEMAHAMI APA PENGERTIAN HIJAB DALAM ISLAM...(macamla aku faham) kalo ko gi tanya ustaz maka dia akan jawab bahawa istilah hijab itu bukan sahaja melibatkan menutup aurat pada badan ko tetapi juga melibatkan menjaga kehormatan diri dan tingkah laku serta muamalah dengan orang lain espeacially yang opposite sex... kalo ko faham konsep hijab maka ko tak akan jadi minah tudung yang pakai baju dan seluar ketat, ko takkan kuar sorang diri malam2, ko takkan bergaul bebas ngan laki etc...

kalo ko amalkan betul2 insya Allah ko tak kena rogol...sebab kebanyakkan kes rogol melibatkan pompuan yang jalan tempat sunyi sorang diri ataupun pompuan yang bergaul bebas ngan laki pastu si lelaki bagi ko ubat sedative then rogol ko beramai2 dalam keadaan ko tengah pengsan...:senyum:...padan muka ko...

Allah dan rasul dah ingatkan awal2 lagi tapi ko tanak ikut... Allah suh tundukkan pandangan tapi ko selamba ayam je gurau senda ngan laki bukan mahram ko...lama2 si laki tu naik syeikh padan muka ko kena rogol...nabi dah cakap haram pompuan kuar melainkan dengan mahram tapi ko tibai gak kuar jalan sorang2...konon woman's right...WOMAN'S RIGHT KEPALA HOTAK KO...

Subhanallah... sila rujuk balik dengan ustaz/ustazah tentang ayat2 Al-quran dan hadith2 yang berkaitan dengan hijab...maka ko akan dapati bahawa segala penyelesaian kepada masalah ko dah pun diterangkan dalam Al-quran 1400 tahun dulu lg... ko je yang tanak baca...tanak faham....tanak amal... pastu ko tuduh Islam kuno...memang dasar ________________(sila isi tempat kosong)

=================================================================

"alaah...nanti nanti la pakai tudung...tunggu sampai umur 30 lebih saya pakai la...ek eleh...lek aa brader..."

Woi mangkuk ko nak jadi firaun laknatullah ke ha nak tunggu dekat ajal baru nak beriman?!

ko ingat Allah jadikan agama Islam ni hanya untuk diamalkan bila ko dah dekat nak mati saja ke ha? ko ingat Islam ni boleh diamalkan bila ko suka dan ko boleh tangguh2?

ketahui olehmu bahawasanya Islam itu adalah CARA HIDUP...bukan semata2 kepercayaan...bermakna sejak ko diberi nafas sampaila ko mati ko kena hidup berlandaskan syariat Islam...

"kenapa aku perlu hidup berlandaskan syariat Islam?"

kembalilah kepada tujuan asal ko dijadikan...Allah dah bagitau "tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu"...maka skang ko dah tau tujuan ko diciptakan iaitu untuk beribadah kepada Allah atau dengan kata lain taat perintah Allah...jauhi larangannya...bukan susah pun...

dan ketahui olehmu bahawasanya Allah tidak berhajat langsung kepadamu... Dia tak perlu pun cipta ko [sila sedar diri sikit..aku pun..!!!]...sama ada ko wujud ataupun tak, takde beri effect sikit pun kepada Allah...dan sekarang Allah dah cipta ko...bukan ko yang mintak diciptakan tapi itu adalah kehendak Allah...dan Allah bagitau ko bahawa tujuan ko diciptakan adalah semata2 untuk beribadah kepadaNya...so ko tak payah nak ego, bodoh sombong tak tentu pasal...

dan ketahui olehmu bahawasanya Allah itu Maha Penyayang...bila ko dilahirkan ko adalah dalam keadaan fitrah...kalo ko mati sebelum aqil baligh ko boleh masuk syurga...

maknanya awal2 lagi Allah dah letak ko di jalan yang menuju syurga...dan Allah dah bagitau ko bagaimana ko nak kekal di jalan itu...iaitu hidup dengan cara hidup Islam...kerana inilah jalan hidayah...

so janganlah ko pilih untuk taknak menutup aurat...kerana itu jelas bukan cara hidup Islam...

==========================================================================

CONCLUSION

"POMPUAN YANG TAKNAK PAKAI TUDUNG WALAUPUN TAHU IA WAJIB ADALAH BODOH, BONGKAK DAN ______________(sila isi sendiri)"

ko tak setuju?
ok...biar aku buktikan sekali lagi secara saintifik

- Ko wajib bertudung bila masuk puberty / aqil baligh ...
- katalah umur puberty ko 13 tahun n let's say ko hidup lama dan umur ko mencecah 60 tahun

so maknanya .

60 - 13 = 47

ko diwajibkan bertudung selama 47 tahun...

- Tapi ko hanya diwajibkan bertudung bila ko kuar rumah dan depan orang2 tertentu saje...time tido, mandi ko takyah nak tunjuk alim pakai tudung...
- let's say dalam sehari ko pakai tudung selama 12 jam...

so

12 = 0.5 hari
0.5 hari x 365 hari x 47 tahun = 23.5 tahun

ko hanya perlu pakai tudung selama 23.5 tahun je...tak sampai separuh pun dari jumlah usia ko... itu kalo usia ko cecah 60. kalo ko mati umur 30 tak ke kejap je ko kena pakai tudung...?

- so sekarang ko sanggup taknak pakai tudung untuk waktu yang singkat kat dunia ni....tapi ko sanggup menahan azab api neraka yang selama2nya kat akhirat...

:senyum:...tidakkah itu bodoh, bongkak dan bengong?

maka terbuktilah kebenaran conclusion aku itu secara saintifik... bila dah terbukti kebenarannya secara saintifik maka secara automatic ia dipanggil SCIENTIFIC FACT / FAKTA SAINS... so kepada pompuan2 yang tahu bahawa bertudung itu wajib tapi still taknak pakai tudung maka ko harus menerima fakta sains bahawa ko adalah bodoh, bongkak dan bengong... atau ringkasnya 4B...

eh... 4B? tapi tu ada 3 je - bodoh, bongkak dan bengong...

:senyum:...tambah la sendiri satu lagi...


================================================================

"Eh, apalah u ni... cakap kasar la...I tak suka la... u ni dakwah secara tidak berhikmah tau... taknaklah I pakai tudung camni...tak kuasa I..."

dakwah? berapa kali I nak cakap... ni bukan dakwah ye...harap maklum...

owh ye lagi satu ...

DAKWAH SECARA TIDAK BERHIKMAH?

Woi! ko nak tunggu orang dakwah ko secara berhikmah dulu ke baru ko nak berubah haa? kalo ko nak berubah janganlah berubah kerana orang yang dakwah ko tetapi...

BERUBAHLAH KERANA ALLAH... SEBAB DIA YANG MENCIPTAKAN KO DAN MEMELIHARA KO SEJAK KO KECIL...DARI WAKTU KO TAK MAMPU NAK SUAP MAKANAN KO SENDIRI SAMPAILAH SEKARANG DIA TAK HENTI2 BAGI KO NIKMAT...TAPI BILA KO BESAR...DAH ADA 'KUASA' UNTUK MENENTUKAN HIDUP KO...KO PILIH UNTUK HIDUP SEBAGAI MAKHLUK YANG DERHAKA...SEDANGKAN SELAMA-LAMANYA KO MEMERLUKAN NIKMAT DAN RAHMATNYA...MEMANG DASAR 4B!!!huh..!!

===============================================================================

Believe me my sister...
satu hari nanti ko mesti akan mintak dari Allah satu permintaan yang sangat besar...tersangat2 besar...
ko tau tak apakah permintaan besar yang ko akan mintak?
ya...ko akan mintak SYURGA!

mungkin ko menafikannya skarang tapi percayalah...satu hari nanti kalo bukan kat dunia ni pun, kat akhirat sure ko mesti akan mintak masuk syurga...masa tu ko akan menangis merayu pada Allah...

huh memang dasar tak tau malu...nak mintak sesuatu yang sangat mahal... sesuatu yang para nabi, sahabat dan orang2 soleh sanggup berkorban harta benda dan nyawa untuk mendapatkannya... tapi ko langsung tak ada pengorbanan untuk Allah...

tak malu ke ko masa kat dunia yang sementara ni bila Allah perintahkan ko dengan satu perintah yang senang, ko buat tak peduli, ko anggap remeh malah ko menghina pula...tapi bila sampai hari akhirat ko nak mintak syurga Allah... huh...

Aku nak berhenti setakat ni je...


ni aku tujukan kat mereka2yang taknak pakai tudung...dan aku tak mahu tahu sama ada ko akan berubah ke tak...yang penting aku dah tunaikan kewajipan aku untuk menyampaikan...kalo ko berubah beruntunglah ko...tapi kalo ko tetap berdegil tanak pakai tudung maka ketahui olehmu bahawasanya bumi yang kau pijak ini milik Allah...dan akhirat yang ko dan sume orang sedang menuju kepadanya itu juga milik Allah...ko tak akan dapat lari...:senyum:...

4 Org Join Merepek Skali^^:

selendang merah said...

Alhamdulilah..peringatan untuk para wanita...like entri nie..^_^

A'Aini said...

panjangnya entry anis kali ni . . fenat2 . . . tp aini nak bagi tau la . . selau aini tengok kebanyakan perempuan yang pakai tudung ni la yang selalu keluar dengan laki . . nmpak ja pkai tudung baek la kononnya ~ tp haprak . . sesetenahnya saja :)

anis aneesa said...

@selendang merah : yerp..skadar pringatan utk kite org pmpuan..=)

@A'Aini : ehehehe..pnjang kn?anis pom pnat baca..huuu..tp tu la..kalo pkai tdung,msti ikhlas kerana Allah..=)

kaizen said...

entry ni telah dipromot pada latest entry sy sila tgk.. terima kasih atas perkongsian ilmu ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...