Sunday 11 September 2011

1st Entry Di UMP..!!

Assalamualaikum sume..syukur..lepas dah lame giler sangat x hupdate blog neh,akhirnye aku berpeluang juga..dengan beg galas yg berisi laptop,charger,roti dan buku,aku terus ke tempat yg strategik utk online..satu kelemahan ump adalah,tenet mmg low giler kt dalam kolej kediaman aku iaitu KK3..bley connect,tp xleh bkak tenet wlaupon website ump..tp tu kelebihan gak n pesanan supaya aku stdy kt bilik,JANGAN ASYIK DUK ONLINE JERP..keh3..

nie aku mase mggu orientasi..ok x?nmpak skema x?hehehe..


urmm,smalam last aku orintasi sbagai student baru..mmg suasana yg amat berbeza bg aku..n spanjang mggu nie,even tgh aku mnulis entry nie pon,aku asyik membandingkan antara UMP dan UTHM..mmg banyak perbezaanya..masing2 ada kelebihan dan kekurangan..n bg aku ,aku BERTUAH sbb dapat sambung blaja kt 2 buah tempat yg hebat dan dapat alami sendiri suasana yg berbeza smasa blaja..=)

And yes,mggu orientasi mmg amat memenatkan bg aku..stiap ari bangun awl,tido lewat..nase sminggu jerp..time dgr taklimat tu plak mmg ngantowk xleh nk tahan r.tp disebabkan si fasi asyik tangkap gmbar sape2 yg tidow,aku tpaksa gak tongkat mata aku ngan lidi halimunan.huhuhu..n esok,aku akan mula kuliah..neves,beb..!!subjek kt ump nie mmg tough sbb dgr cite,sistem stdy dye,ala2 USM gitu..adoii..n sem nie aku dh tekad,aku xmo men2 ag..aku nk blaja tol2..wat yg terbaik..n aku nk aktif sebanyak mungkin utk dpatkan merit utk stay lame sikit kt kolej kediaman..huhuhu..

Aku dh join AJK MPP,mcm biasa..keh3..sbb aku knal budak2 mpp..hohoho..n aku sertai kelab nasyeed utk koko aku..hebat x?ahaha..tp sbgai student yg direct entry,mmg pening kpale gak nk susun jadual sendiri..sem nie aku ambk 17 jam kredit n ari jumaat merupakan ari pling sibuk buat aku dengan kuliah..adehh..poning den..huhu..sabor jela,anggap jela nie ujian buat aku..

banyak yg aku nk cite psal ump neh..nnt aku cite lg di next entry,ky??heee..nk pegi makan dlu..lapor deh..papai..!

4 Org Join Merepek Skali^^:

faizlaster said...

tahniah ^^

Shazwan: said...

semoga berjaya di UMP.

Azeelia Azman said...

selamat belajar kt ump akak!

alia alwayss sesatttt jep kat uthm neh.haha.

Namee Roslan said...

hey, selamat maju jaya anis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...